søndag den 26. juli 2009

Sommer i Skagen

Så er jeg tilbage. Det har været en SKØN SKØN ferie. Tak for alle hilsnerne. Det varmer at komme tilbage til. Ferien i sommerhuset i Skagen er primitiv....altså kun på den måde at der ikke er fjernsyn og net- adgang til min computer. Til gengæld er der SÅ MEGET andet.
Arbejdet kalder igen i morgen mandag. Det har været en super inspirerende ferie, så jeg er KLAR som aldrig før til at komme igang igen. Nye ideer, sol, regn og blæst. Mange gæster, der hver især bidraget til at livet er en fest. Og så har der været tid til håndarbejde og min tilbagevendende feriedille, der af familien kaldes "at være bidt af bog".... Jeg har været i selskab med Lisbeth Salander, og havde kun gjort den ENE FEJL i planlægningen af min ferie, at jeg kun havde taget 1'eren og 2'eren med på ferie....Så "luftkastellet der blev sprængt" venter lige om lidt....
Vi havde mest af alt gode ture til stranden. Ca. en tur pr. dag....mindst. Lige ned til badestedet og videre ud til solnedgangklitten og af Gl. Skagen hjem.

Den tur kan man gøre igen og igen. Nye oplevelser hver gang.

Nye sten...ny udsigt, nyt udseende af hav og himmel.




Et kig fra sømærket over husene i Gl. Skagen. Åbenheden mellem husene er spoleret, men i små bidder er nydelsen intakt.
Jeg ved næsten ikke hvor jeg skal ende eller begynde. Der er SÅ meget at fortælle og vise. Det kommer i de nærmeste dage...eller uger. Så kig forbi.

9 kommentarer:

SOLSAUM sagde ...

Det ser/høyres ut til å ha vore ein god ferie;.)Gledar meg til meir, og det er nydelege bilder du viser fram!

KATE ♥ sagde ...

Skagen er magisk, og sommeren er deilig.

Og du er klar for en ny arbeidsøkt.
Kos dg på jobb i morgen.
Klem Kate som har en uke igjen av sommerferien

Sifka sagde ...

Det lyder dejligt, og velkommen tilbage.

Unknown sagde ...

Sikke en herlig ferie ! Havet gør altså noget godt ved hos mennesker.
Og du virker super frisk til at begynde hverdagen :-)

Karin Grøn sagde ...

Sikke en yndig lille skagenpige du har fotograferet. Jeg mangler bare en lille hat og et strikketøj og nogle hvide gevanter, så kunne hun sagtens være et af kunstnerbørnene i Skagen årgang 1900. Hun har et yndigt ansigt til netop det. Håber I fik en rolig ferie uden skabagtige Hellerupunge, der skulle lege Skagen og tisse i folks haver og stjæle folks husskilte, som det er sket. Dejlige fotos du har taget. Der er smukt i Skagen. Ærgerligt det er blevet legeplads for velhavere

Unknown sagde ...

Flotte bilder de skaper minner. Så vakkert med et fint barnebilde mellom, de er også så gode å se på.
Forstår at du har hatt en fin og herlig ferie. Det er alltid deilig å komme hjem til alle bekvemmelighetene etter en ferie, man har som sagt fått ladet batteriene og er klar for ny start.
Godt å ha det på bloggen igjen og gleder meg til feriesnuttene dine.
Ha en fin dag. :-)

Mette sagde ...

Velkommen hjem, søde. Jeg venter i spændinger på dine ferie fortællinger. kærligst Mette

Ulla sagde ...

Välkommen tillbaka! På vår Danmarksferie blev det Lökken och Lönstrup. Dina fina bilder för oss tillbaka i tankarna. Särskilt Lökken där vi har delar av familjen. Lisbeth S var med oss också, spännande! Jag ser fram emot nya inslag i "Verden"

Helle : sagde ...

Velkommen tilbage på bloggen. Det ser ud til at have været en rigtig skøn tur !