søndag den 28. februar 2010

DIY armbånd du kan "skilte med".

Jeg har for længe siden vist en ny type armbånd jeg også hækler. Hæklede armbånd, der er så brede at man kan "skilte" med dem.
Begge armbånd her, er hæklet efter samme opskrift, (som du finder herunder) men man kan jo dekorere dem forskelligt og derved ligefrem skilte med at det er et DO IT YOURSELF projekt.

På det pastel rosa armbånd har jeg syet DIY med kædesting. Samme teknik som på flagene. Man sye kædesting sådan her. Og du kan jo skrive hvad du har lyst til. Man kan sy knapperne i med farvet tråd som jeg viser ovenfor...måske neon pink, hvis du har det med den farve ligesom jeg.
Eller du kan trykke med tekstil farve og stencils fra Stof og Stil.


Hver DIY-dame sit look.

Hækle opskriften følger her:

Dobbelt bomuldsgarn. Hæklenål 3.0 eller 3.5

Lav 36 luftmasker (færre ved meget smalt håndled og flere ved bredere håndled)

Vend med 1 luftmaske og hækl tilbage i luftmaskerækken.

Vend igen med 1 luftmake og hækletilbage....o.s.v. til du har opnået den ønskede bredde.

Når du har sluttet sidste række, laves 4 luftmasken og stik 1/3 inde i ende stykket (hvis 3 knaphuller) eller 1/2 inde, hvis 2 knaphuller.

Luk knaphullerne med en kædemaske mellem hver, slut med at lukke sidste knaphul med en kædemaske, bryd garnet og træk igennem.

Hæft ender og, dekorer som ønsket og sy til sidst knapper i modsatte endestykke.

God fornøjelse.

6 kommentarer:

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

fed ide Karen

Hilsen Stine

Rikke R sagde ...

Tak fordi du oversatte DIY, jeg har virkelig ikke kunne finde ud af, hvad det betød. Følte mig helt dum...!!!

KirstenK sagde ...

Yea... omvandrende reklame for sig selv!

FrøkenTina sagde ...

Jeg siger som Rikke - tak for oversættelsen - jeg vidste heller ikke hvad det betyd når der stod DIY...

Fede armbånd!

Janni Bigum sagde ...

Super fine DIY-armbånd...men har ledt og ledt efter neon farvet garn...kan du mon hjælpe mig med, hvor jeg kan få fat i det ? Tak...

Anonym sagde ...

super smart ide. men kan ikke se om det er fastmasker...