tirsdag den 23. februar 2010

Perleparade

Jeg lovede i går, at jeg ville vise min søsters og mine kædekreationer fra sidst i 70'erne.

Jeg havde en idé om dengang, at man sagtens kunne lave fine ting med nål og tråd og grønlandsperler. Det har (nu ved du hvorfor) været gemt og glemt lige siden.

Det er mig med den noget tyske smag.....hmmmm

Har også fundet min perlevæv frem igen.

Og helt ærligt. Det kunne være sjovt at prøve igen. Og perler? Dem har jeg jo i kassevis af.

Har du syet med perler?

14 kommentarer:

Randi sagde ...

Jeg har også vævet rigtig mange perleting som barn. Der er ikke ret mange i min familie der ikke har fået et rigtig fint bogmærke. He he. Jeg ved ikke hvor meget af det der findes endnu. Min væv har jeg. Det kan da være, atden skal findes frem.

God aften.
Kh. Randi

Krabbelure sagde ...

Jeg fikk en perlevev en gang som barn, men kom aldri helt i gang med den. Den ligger nok hos min mor et sted. Hun kaster jo aldri noe...Gleder meg til å se hva du lager når du nå tar den fram igjen!

Klassisia sagde ...

Jeg skal i gang med en nøglekæde i perler, men uden væv, kun nål og elastiktråd :o)

Kh Shina

KirstenK sagde ...

OM jeg har syet med perler, ja og vævet!

KirstenK sagde ...

OM jeg har syet med perler, ja og vævet!

Birgitte sagde ...

Jeg har lavet sådan et engang, men har helt glemt hvordan. Det vil jeg gerne lære igen;0)

Kirsten Søeballe sagde ...

Jo både perlevæv , fingerringe med fiskesnøre og perler og halskæder med blomster.

Smykkas sagde ...

Jeg har jo arbeidet mye med perler, men har aldri sydd. Det ser kjempeflott ut.

Kan du beskrive det på noen måte?

Linda sagde ...

uhada ja, og næsten de samme farver.. + brun. Biblioteket holdt udsalg af deres gamle bøger, og der fandt jeg mine alltime favourites med perlesyning. Dog ikke den med cigaretetuierne og glassene til cigaretter og lignende ;o) Det bedste ved den bog var vist også den sorteringskasse de viste, med alle deres perler, suuuk.

Kirsten sagde ...

Jeg har også vævet med perler. Jeg lavede endda min egen perlevæv i sløjd. Alternativet var at lave en bordskåner. Så jeg savede og pudsede og pudsede og pudsede, og satte stålkamme på til trenden.
jeg tror jeg har den endnu, og også en del perler.
Måske skulle man prøve igen, jeg har garanteret en bog om det.
Hilsen Kirsten

Kirsten sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Birgitte sagde ...

Karen, hvor kan jeg mon finde opskrift på et "sådanne" ????
Til lykke med de 500, du er for sej!!
Knus og kram B

Anonym sagde ...

Ja,jeg har syet perler.Både kæder og små dukker med små træperle til hoved.Hilsen Jette dk10

violykke sagde ...

Det er sjovt dem har jeg godt nok lavet mange af, jeg solgte dem. tænk en gang hi hi :0)