mandag den 22. februar 2010

Retro perler fra 70'erne

Skulle lige finde et par øjne til Wenche. Ja, altså til et dyr hun var ved at hækle. Kom derved til at se i kassen med familieperlerne. Måske de sidst har været fremme engang i 70'erne. De er stadig i de små børnemadsglas fra Nestlé fra dengang. Orange låg o.s.v.

Ordentlige perler. Grønlandsperler af glas, men i stor version også og i de "fede farver"....ja, for de er jo fra dengang.


Ja, tænk engang. Jeg er så gammel, at jeg kan sige nu: "da jeg var barn lavede vi halskæder af de her perler". Everyday life. Når jeg lige finder det rette lys skal jeg vise jer kæderne.
Ren retro nostalgi fra 70'erne. Super idé, lige til at servere. Bare fordi jeg er "gammel nok" og er en samler....af alt jeg har mere end 2 af.

7 kommentarer:

www.frunielsen.com sagde ...

sjovt at du har fundet perler frem,--jeg har gang i noget hjemmespundet cashmere som jeg har tvundet sammen med silke,-- og der skal jeg have gang i grønlandsperler som jeg vil væve med hvis det kan lade sig gøre,-
Jeg elsker perler men nu må vi se om de kan komme gennem kammen,--billeder senere,-frunielsen

HANNE sagde ...

Åh, ja og man kunne lave vildt flotte halskæder med blomster på række

En fugl i hånden sagde ...

Uha nogle fristende glas (med indhold altså). jeg elsker perler... og knapper og... hmm... Ja, jeg samler også på alt, jeg har mere end to af ;). Elsker at samle, og elsker (smukke) ting, simpelthen...

Hilsen Hella materiella ;)

Rikke - fargesirkelen sagde ...

Åh, herlige perler. Husker bestemor hadde masse av disse...

De glassene du har pærlene på gir meg gode barndomsminner, min lillebros spiste slike middagsglass :D

Krabbelure sagde ...

- Disse perlene og barnematglassene husker jeg også fra min barndom! Morsomt å se dem igjen! Tenker min mor har noen slike i sine skap et sted...
Hilsen Krabbelure

Mette sagde ...

Uha, hvor har jeg meget med perler den gang! Skøn samling.

tusindfryd sagde ...

Fede perler i fede glas glæder mig til at se hvad du får lavet af dem. er rigtig glad for mine øjne ;-)

KH