torsdag den 11. februar 2010

Teatime the retro way

Jeg kunne altså ikke stå for dåserne her i mellemstor udgave. Rose Green Tea skal prøves i aften, KUSMI LOVE er allerede favoritten. Og så blev jeg overmandet af den retro måde....

I 70'erne gik jeg i klasse med en pige, hvis mor lavede the med en the-si som den her. Mere "flipper" retro helt classic bliver det da ikke? Jeg er helt tilbage med Mary Quant neglelak i små kugleflasker og Gasolin som hit number one.

Det der "updater" looket til i dag, er plexiglas kassen fra MUJI. Jeg er fuldstændig "skudt" i plexiglas-alt-muligt.

Jeg er vild med at sætte retro ting fra "min barndom" ind i nye rammer. Det giver den der gode fornemmelse af ny og alligevel bekendt.

12 kommentarer:

Mette sagde ...

Farve glade glimt fra hverdagen. Husker tydeligt neglelakken. kærligst Mette

Birgitte sagde ...

Åh ja og Mary Quant havde den fedeste parfume, der hed Havoc. Husker du den?? Da den udgik, købte jeg alle op i Danmark, fnis.God aften kære Karen;0)
ps. Og jeg har gemt een, bare for at have flasken med lidt duft i. Uhm, kald det forelskelse.

Eva sagde ...

Jeg husker en termo-flaske/kande med noget fletværk omkring, der ligner tesien. Nostalgi.
Te-dåser kan man ikke få for mange af. Kusmi chokolade/spice er favorit her for tiden.

Anonym sagde ...

Iha altså det er jo tesien som man mindes med den største glæde,- jeg er en model 1956 og mine børn er børn af elsebeth gynther og bjarne solbjerg,-- og det er det mine børns venners børn gerne vil have på,- det er jo noget sjovt,-- selv om mine drenge hadede det til sidst,-- puha hjemmesyede underhylere,-- og mors angorakaniner som blev strikket af,-- og termokanden i flet,-- og alle kurvene som absolut skulle med på ferie med strikketøj osv. selv om der ikke var plads i vores lille bitte bil,--tihi,-- men det var tider og jeg udlever denne verden stadig,-tihi fru nielsen

www.frunielsen.com sagde ...

det er altså mig frunielsen.com

Silje sagde ...

Åååå, sånn tesil hadde vi hjemme også. Siljes mor silte faktisk kaffen sin i den:)

En god kveld ønskes fra Silje og Vibecke

Camilla sagde ...

Uhh hvor er den fin den dåse. Jeg håber I havde en god tur til Paris.

kreativekreationer.dk sagde ...

Jeg er også til plexiglas for tiden, og blev derfor super glad da jeg fik to plexiglasringe (fra louisiana shoppen) i fødselsdagsgave, først på måneden.
V/ Katrine, kreativekreationer.dk

KirstenK sagde ...

Tror skisme jeg har sådan en tesi der, liggende et sted...

Camilla sagde ...

Det er utroligt hvordan barndommens ofte kitchede retro-look, igen bliver ens ynglingsting bare i nye tidssvarende omgivelser. Jeg har eks lige taget noget sengetøj i brug,- som jeg fik fingrene i, da jeg skulle pakke min mors lejlighed ned til en mindre bolig....man sover som en drøm i sin barndoms minder...

Du skulle næsten tjekke min giveaway - total retro og nostalgi med strikke Rikke.

Hav en dejlig weekend

Annemette sagde ...

those were the days

Mette C. sagde ...

Sådan en flet-tesi og -termokande havde jeg også. Og Elsebeth Gynther-sybogen.

Jeg elsker MUJI - deres papir, notesbøger, farver, underbukser, strop-toppe, toilettasker og samtlige beholdere af plexiglas og hård plastik. Og klik-hårspænderne.

Kom nu til Danmark, ikke? Hvad har de fx lige i Berlin, London og ikke mindst Malmø, som København ikke har? Eller Nykøbing F.?