tirsdag den 13. juli 2010

Steminger omkring en kirke

På vej fra Monaco og lige lidt ind i Italien kommer man til Ventemiglia. Drejer man til ventre og kører mod bjergene på vej til Dolce Aqua, kommer man forbi denne skønne lille kirke.

Døren her med udskæring er over 700 år gammel. Der er køligt og stille i kirken og duft af cypresser udenfor.



Nogle sten i tårnet er hentet fra et nærliggenge amfiteater fra romertiden. Man kan se resterne af det i Ventemiglia.


Der er fine kalkmalerier og de skønneste træbænke, hvor man lige kan tage en pause.

Et forfald er i gang. Men kun i en sådan grad, at det stadig er yndigt.


En lille ældre mand kom løbende og viste og glad rundt og fortalte på Italiensk.
Vi fik også de noget anderledes gravpladser udenfor at se.
Mere om dem senere.
Der er en helt særlig ro i sådan et kirkerum om man tror på deres måde eller ej.

6 kommentarer:

Lykke sagde ...

Dejlig ferie-stemning på billederne - det gør det ikke lettere at udholde tiden til jeg selv for ferie ;-) Nyd tiden!

Lis Rylander Karlsson sagde ...

På trods af, at jeg vel nærmest er ateist, så drages jeg også altid voldsomt af sydens kirker. Måske er det bare den mere eksotiske arkitektur? Denne er rigtig smuk! Og dejligt kølige er de i hvert fald altid:)

KRAM
Lis

Bloggen sagde ...

Flotte flotte billeder af stjerner, der er da lige noget guf til aarets julekort!!!

Stella Dea sagde ...

Hold da lige op et dejligt område i besøger. Sikke en udsigt. Kirken ville jeg gerne sidde lige så stille i for mig selv en times tid. Har aldrig selv været på den egn, men den ser da bestemt besøgsværdig ud. Nyd det hele og god ferie

unikarina sagde ...

Jeg har altid syntes at der er noget "magisk" over kirker. Uanset regilion. Jeg er ikke troende - men jeg drages også af kirker. Der er en magisk stemning - så mindful og ja magisk er bar edet bedste ord jeg kan finde. Og så har de en fantastik arkustik - elsker at synge i kirkerummet!
Fortsat god sommer...

Margith sagde ...

Smukt og stemningsfuldt.