mandag den 9. januar 2012

Her er et par tendenser det måske er værd at holde øje med....

Synlige rør.
Ligesom ledningerne gerne må hænge i guirlander, så skal rørene
 ikke længere skjules i gamle lejligheder og huse.
De må gerne kunne ses.
Ligesom mixet af  "rå retro" og "sødt" er i højsædet  igen og skaber den "nogtalgi stemning" du ser ved flere af  de store boligfirmaer lige nu. Factory style eller Industry...betegnelsen er helt op til dig bare elementer af f.eks. "gammel fabrik" eller "ældre kontor" indgår, gerne iblandet elementer fra 50'erne.

 Sort er jo tilbage i boligen. Og arkitektlamperne ligeså.

Nu har jeg valgt ikke at have overskabe i mit nye køkken.
 Det er helt klart også en tendens, at enten er der ingen overskabe, eller også er der så højt til loftet, at de kan sidde i 2 rækker under hindanden.

De hvide køkkener er stadig i overtal (big time) i den virkelig verden, men sort MÅ altså være på vej ind?
Det mærkes ihvertfald helt rigtigt i maven.

Hvilke tendenser ser du?
Eller har vi mon nogen "køkkendesignere" eller selfmade boligstylister, der læser med og vil udtale sig?
Hvad er tendenserne hos dig?

22 kommentarer:

Unknown sagde ...

jeg er ret vild med at den lidt "tilfældige" stil er in! Jeg kan huske da jeg etablerede mit eget hjem i starten, elskede jeg at ALT passede sammen. Nu har jeg det lige omvendt, nu er det fedt at tingene ikke passer sammen, men på den rigtige måde :D

Jeg er lidt træt af det sorte, og savner lidt flere lyse detaljer i mit hjem, så de er på vej ind. Men den sorte sofa får lov at blive, for den er meget meget praktisk med to små børn.

Det ser ud til at du er ved at være på plads i dit nye hjem!

Erika sagde ...

Her i mit hjem er tendesen rå betongulve og sort køkken. :-)

Helle D sagde ...

Jeg ville give de synlige rør GULD - så en guldfarvet gasmåler på en blog - det så vildt fedt og eksklusivt ud!!! Når de nu ikke kan/skal skjules, hvorfor så ikke fremhæve dem?

Katharina Stendys sagde ...

Synlige rør, den mode hopper jeg med på og erklærer hermed vores gamle ejendom, inkl synlige rør qua et strings varmesystem, for moderne!!! :0) tak!

Det er vil bare et spørgsmål om at vente længe nok, så bliver det mode (igen)

Angelikas quilts and knits sagde ...

jeg har i mange år haft et lyst køkken og nu er det sort og perfekt - indtil jeg bliver ked af det. Så skifter jeg lågerne ud :-)

Og ellers elsker jeg at blande nyt og gammelt og har f.eks. forskellige stole til spisebordet.

Karen Klarbæk sagde ...

Rørene venter på bladguld en af de kommende weekender, det var planen, selvom håndværkerne har korset sig over ideen.... Helt klart bladguld.
Tak for at bringe det op Helle.

Karen

Helle Jescika sagde ...

Fedt, så er alle vores rør på møde. Vi bor i et gammelt hus og der er stadig mange synlige rør, med mærkelige bøjninger hist og pist.

Unknown sagde ...

Det ser ud til at bliver et super lækkert køkken du får dig. Må jeg spørge dig om de sorte hylder du har hængende. Er det fra IKEA ? Jeg er lidt lun på dem. Vi skal nemlig også snart igang med en køkkenrenovering (dog noget mindre end din) :o)

Kirsten sagde ...

Mit nye køkken er hvidt i gammel stil, også ikea, og jeg har netop overskabe i 2 rækker.
At jeg så ikke kan nå mere end den nederste hylde i de øverste skabe er bare en detalje ;-)
heldigvis findes der skamler

http://agnesthrane.blogspot.com/2011/08/sa-godt-som-frdigt-kkken.html

Design À la Camara sagde ...

En lille teaser http://designlacamara.blogspot.com/2012/01/r-for-rejse-romantik-eller-retro.html

Gitte sagde ...

Jeg bliver aldrig træt af sorte dryp i vores bolig. Hvor ser det hyggeligt ud hos dig...du er jo kommet ganske langt kan jeg se ;-)

Tendenser...jeg tror, at naturfarver forbliver hotte længe endnu.
Flot profilfoto du har fået dig...God aften til dig Karen

IF Stjernen sagde ...

Jeg bor desværre i boligforening, hvor jeg må leve med et bøgetræskøkken fra slutningen af 80'erne. Vi skal snart have nye køkkener og de bliver heldigvis hvide.
Så er det altså lettere at pifte det op med fx en sort tallerkenrække :)
Jeg har hjulpet min veninde med at designe hendes IKEA køkken, som blev hvidt med sort skifer gulv - det er rigtig flot.
Det lyder fedt med guld på rørene!

Anette Andersen sagde ...

Sikke skønt indlæg - særlig når man som jeg planlægger nyt køkken. Jeg er også vild med hylder frem for overskabe, og sort er bare det nye sort.

Skal have mere sort end bare "pletter" denne gang :-)


God aften :-)

Stine Vasard sagde ...

Hvis man n ikke kan gøre så meget, fordi man bor til leje...så tænker jeg MIX. MAn bor ofte med et MEGET intetsigende køkken - hvide låger og intet særligt - og så må man igang med detaljer...lidt skåle på vægen (elsker at mit salatfad hænger på væggen - jeg bruger det hver aften, men det kommer altså op og hænge igen) og lidt madamblå, eller et lækkert dørslag...så kan man næsten skjule sit blege køkken...

Maria sagde ...

Jeg ELSKER sort. Både i køkkenet, på møbler, på tøj - ja rigtig mange steder. Men selvfølgelig suppleret med masser af lys, farver og humør.
Har selv et sortmalet trægulv + sorte "frie" rør køkkenet og en sort væg i stuen - http://maria-margadusen.blogspot.com/2011/08/endelig-blev-billedvggen-frdig.html

Synes sort skaber en smuk "ramme" og masser af varme i en bolig:-)

Vores køkken har som sagt sort gulv, hvide skabe, sort smeg-komfur, sort bordplade og rå murstensvæg..

God fornøjelse med dit køkken!

Louise Sloth sagde ...

Jeg tror faktisk du har ret. Det rå fabriks-ishe look er bestemt på vej heeelt in... Samtidigt tror jeg at de farverige strøg stadig vare ved, men måske mere i pastellerne fremfor knald-bang farverne. Og rent interiør mæssigt vil jeg da indrømme, at vi går lidt tilbage til naturen herhjemme. Flere hylder med glaskrukker med råvarer, kryddeurter og godt kvalitetsgrej...

Louise Sloth sagde ...

og så vil jeg tilføje, at det ser mega fedt ud, hvis man maler sine rør i køkkenet i en farve...

Lene sagde ...

Hvidt, Hvidt og mere Hvidt... Alle vil have hvide køkkener. Vi sælger stort set ikke andet. Som jeg skrev til dig i en tidligere kommentar, så er der ikke mange der tør gå i de lidt vovede farver. I IKEA er vores tre topsælgere hvide. For os som dag ud og dag ind hjælper med at designe alle disse skønne køkkener, så er det altså lidt sjovere, når der kommer nogen som tør at være lidt anderledes...
Fedt med guldrørene...

KATE ♥ sagde ...

God morgen.
jeg liker den hylla di, passe rå og passe søt. Leiligheen din tar form, ser jeg.
Det blir flott.

Helle D sagde ...

Ja SELVFØLGELIG skal de have GULD! SÅDAN Karen! Det bliver cool....

Helle D sagde ...

Ideerne er kun "rigtige" HVIS håndværkerne mener, du er tosset...

Anonym sagde ...

Vi valgte også sort IKEA og ingen overskabe, da vi satte køkken i stand for et par år siden og folk troede vi var vanvittige ;0)
Bedre blev det ikke, da vi tilmed besluttede os for en flisebordplade, hvilket stadig er den ultimativt bedste beslutning vi traf i forbindelse med køkkenet i sin tid ;0) jeg/vi er stadig vilde med vores sorte køkken ;0)
mvh. Heidi