søndag den 1. januar 2012

Nytårsfortsæt?

Jeg ved ikke hvordan du har det med at lave et Nytårsfortsæt?
Personligt, så har jeg aldrig haft planer om, hvad et nyt år skulle bruges til.
Men i år er ligesom noget andet.
Det er jo ikke bare en helt ny epoke i mit liv. Det er også et nyt hjem, helt efter hvordan jeg vil have det.
En kommende ny miniature have...(jeg har underholdt Claus Dalby med, at jeg om lidt har
Danmarks mindste hemmelige have).
Claus lød ikke forskrækket over hverken minature størrelsen eller ideen, efter at have set billedet af stedet, så nu må jeg have den plan ført ud i livet.

Og hvad bliver vel dejligere, end at planlægge hvilke blomster der skal være i krukkerne,
og hvor mange krukker jeg kan stable sammen på de ca. 10 m2 og......
At se om et lille filippa æbletræ kan gro op ad muren.
Så skidt med alle de andre nytårsfortsætter....de første 7 Kg fedt er tabt, bare i den seneste periode her uden hverken plan eller indsats.
Næh kære blogvenner, haveplaner....de er værd at have, og at tænke på.
Har du et nytårsfortsæt?

8 kommentarer:

Lis sagde ...

Ja i år har jeg en masse nytårsfortsæt. Tror mest det var fordi jeg lavede et nytårsindlæg på min blog( du er velkommen til at læse den). Ellers plejer jeg bare at tænke: Et nyt friskt år at ændre ens verdensopfattelse i. Hvad vil jeg med det og når året så er gået nåede jeg jo alligevel det der var sjovt.

Godt nytår til dig, kære Karen. Glæder mig til et nyt år med en masse skønne input fra alle mine blog venner.

Kh. Lis

Belinda sagde ...

Her er jeg heller ikke rigtigt til det med nytårsfortsætter, men jeg vil gerne blive mere lykkelig og fyldt. Og det vil jeg sætte øverst på listen!
Jeg glæder mig til at se din have - måske jeg kunne blive inspireret - efter 1½år er jeg stadig på bar bund.

c.lau´s gavebod sagde ...

Nytårsfortsæt er ikke lige mig. Hvis jeg vil lave en aftale med mig selv, om et eller andet kan det lige så godt være på et andet tidspunkt af året. Alt for mange laver nytårsfortsæt og efter et stykke tid, er det som om de har glemt det igen. Det virke som om, at det er bare noget man gør pga en tradition og ikke fordi man selv vil.

flet ogsjov sagde ...

Nej tak til fortsætter, ja tak til løfter om en frygtelig masse ting og projekter jeg gerne vil udføre :) Hvilke er mon de bedste IKKE at føre ud i livet ?? Godt nytår Karen

kristina - dutterier sagde ...

Jeg er egentlig ikke den der sætter sig ned og laver nytårsfortsæt, men ingen regel uden undtagelse og lige præcis haven er en del af mit forsæt, den skal jeg nemlig lave en plan om i år... Derfor er det lækkert at følge med her inde og andre steder i blogland...
Godt nytår herfra...

Camilla sagde ...

Ja, jeg har planer om, ikke bare at dyrke mere motion, men simplethen om at dyrke motion. Jeg har allerede været ude og løbe. Det følte som om der er gået koldbrand i mine lunger. Det må altså blive bedre hvis jeg skal fortsætte. Knus.

Pia (mum22boys) sagde ...

Rigtig godt nytår, Karen og tak for inspiration du gav i det gamle. Jeg nyder at "kigge forbi" og ønsker dig al mulig held og lykke med dit "nye" liv. :o)

Snart er det et år siden jeg begyndte at blogge efter at have "opdaget" dette fantastiske univers via din blog - tusind tak! Hvem havde troet at jeg selv skulle være igang med at arrangere et blogtræf for et år siden!?!

Det lyder spændende med haven, det glæder jeg mig til at følge på sidelinien ;o)

Mette Danielsen sagde ...

Rigtig godt nytår Karen - og tak for et godt samarbejde i 2011!

Jeg er bedre til at lave lister i årets løb når der er konkrete projekter der kræver mig - end jeg er til egentlige nytårsfortsæt! Det er som om dét at begynde på 12 mye måneder, er et løfte om meget godt nyt i sig selv.

I år vil jeg dog se ubeskrivelig meget frem til, at have min mand - og børnenes far - hjemme mere end nogensinde før! I henved 14 år har jeg ventet, savner og kun nydt i afmålte doser når jobbet har tilladt det!
Han sadler om! Helt og aldeles - og han har min fulde støtte og største sympati.

Kærligst Mette