søndag den 3. april 2011

DIY Påskegejl.

Jeg har strikket æggevarmere til Påskemorgenbordet.
Du finder opskriften til download/udskrift HER hos Søstrene Grene,
som også sælger det æggeskalsfarvede bomuldsgarn og satin båndene
jeg har brugt til mine egne varmere på billederne.
 Opskrift:

Æggevarmer.

Materialer:
Anna og Claras bomuldsgarn
Strikkepinde nr. 3
32 cm af Anna og Claras 7 mm Satinbånd

Forkortelse:
m = maske
r = ret
vr = vrang
sl.o.= slå om pinden
sm = sammen

Slå 46 m op
Strik rib: 1 vr, 1 r på hele pinden (husk at begynde med 1 vr)
gentag endnu 10 p
Skift til rib: 1 vr, *2 r, 2 vr*. Gentag fra * til* og slut med 1 r
gentag endnu 11 p
Hulrække: 1 vr, *2 r, sl.o., 2 vr sm* Gentag fra * til * endnu 4 gange, 2 r, 2 vr, fortsæt hulrækken fra* til * og slut med 1 r
Strik endnu 3 p i den brede rib og luk m løst af.

Sy siderne sm og træk satinbåndet igennem, så det bindes ved ”det manglende hul”.


 




 Man kan jo sætte farvestrålende bånd i i år, og skifte til gule næste år, hvis humøret er til det i stedet?


 Eller man kan strikke varmerne i farver, som vist på opskriften HER.

God fornøjelse.....der er jo god tid til Påske endnu :)

3 kommentarer:

Stine sagde ...

De er rigtig flotte, de opskrifter. Har du lavet alle sammen?

Jeg er ved at hækle karkluden :)

Marina sagde ...

Hvor er de fine og en god ide at kombinerer garnsalg med opskrifter.

Ann-Christine sagde ...

Hvor er de søde og sjove.
Det er en rigtig fin ide og jeg tænker at det kunne være et godt start projekt når jeg skal starte på at hækle.