søndag den 16. oktober 2011

Zpagetti kæmpe kugle til lidt af hvert

Tanterne i Odense var de første i Danmark til at tage Zpagetti Hoooked, jersey garn hjem.
Hatten af for, at de altid har det fede før alle andre.

Nu har jeg lavet en kæmpe bold....måske det er en stol, måske bare til pynt eller?
Jeg er lige gået i gang med en der er endnu større.
Vil I have en DIY på den her på bloggen?
Så følger den snarest. Forhåbentlig både hos mig og til down load hos Tanterne....(skal lige spørge dem først).


Fin når den er færdig, men undervejs ser den en smule 6 kantet ud.



Min datter Ida Katrine skulle også lige prøve, med matchende negle endda.


 Der går 2/3 af et nøgle til denne størrelse, og der skal hækles stramt, så fyldet ikke stikker ud bagefter.


 Snart færdig.....


 Masser af fyld i....man tror hele tiden, at nu er der nok, men så forsvinder der lige en bæreposefuld polyesterfyld mere ned i kuglen.

Diameter ca. 23 cm

19 kommentarer:

Kisser Laptern sagde ...

Du kunne også lave en afstemning om det skal være en DIY eller en give away ... og den der først (!) lægger en kommentar vinder!!

Hilsen Kirsten

Pinautz sagde ...

Hvor er den skøn :-))
Super ide.
Kh Lena
http://pinautz.blogspot.com

@ sagde ...

He he - Kisser Laptern er ikke tabt bag en vogn!
Synes det er en jættefin bold. Og jeg glæder mig vildt til en DYI og til jeg lærer at hækle - sådan rigtigt!
/Liv

Unknown sagde ...

Flott å være med de første og det vil sikkert blli brukt mye til interiør. :))

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Den er bare for fed...

Ha´en dejlig aften

Knus Susi

Pia (mum22boys) sagde ...

Ej, hvor fin - kunne være rigtig praktisk i en størrelse som passer til en træningsbold ;o)

Susan sagde ...

Ihhh en DIY ville være så fedt! Den er virelig fin. Skal helt sikkert i søstrene i denne uge ;)

Tilde sagde ...

Den er bare så fin. Den er jeg sikker på at jeg godt kunne bruge her til min dagpleje men også gerne en DIY.
KH Tildetrolden

Silje sagde ...

Hei! Vi har strikket puff i samme garn og som et alternativ fylte vi puffen med to billige dundyner fra Jysk. Kjempefint blir det ihvertfall!

god kveld, hilsen silje

Irene sagde ...

Jeg vil helst sikkert gerne have opskriften. Den er bare for sej .

HannasHörna sagde ...

Hej!

Åh så fin den är!Vilket härligt garn det ser ut att vara...och färgen!!

Kram o trevlig kväll!

Lilla Verden sagde ...

Den er fantastisk!!! Meget gerne en DIY!

Danagonia sagde ...

Ser super fint ud! Jeg må da ind og have fat i sådan noget garn... DIY - Ja mange tak!!!

Sacha sagde ...

Kom gerne med opskriften, for hvis den nu blev hæklet med andet garn og på en meget mindre nål, så er der julekugler der ikke splitres i tusinde stykker, når et katterovdyr får poterne i kuglen.

g u r o sagde ...

Så fiiin den var! :) Eg har også lyst å prøve dette garnet, men det må nok stå i den lange køen på to-do-lista mi... Kjøper du forresten vatt i hobbybutikken? Mitt tips er å kjøpe ganske billige puter på Ikea, så sparer du ganske mange kroner, trur eg. ;)

Takk for inspirasjon i store mengder!

Unknown sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Unknown sagde ...

Er der kommet en DIY på denne fine bold?

Unknown sagde ...

Super flot......ja kunne være fedt med opskrift til træningsbolde som tit bruges som " kontorstol" 👍

Karen Klarbæk sagde ...

Det er bare et spørgsmål om at blive ved med at tage ud....og så kunne stoppe den hårdt nok ud.

Karen